In het overleg met de Raad van Advies hebben we besproken dat het gebruiken van Stichting Historisch Schip als aanvrager in etappeplaatsen voor subsidies en/of vergunningen wellicht niet zo’n handige keuze is. SHS kan gezien worden als niet-direct belanghebbende en dat zou een grond voor afwijzing kunnen zijn. Daarom geven we groen licht aan etappeplaatsen die een voorkeur hebben om ‘gewoon’ de LVHBH als organiserende partij te presenteren. In dat geval lopen de financiële stromen ook via de LVBHB-rekening. Jan Marijt kan dat in de boekhouding prima ‘kwijt’ zodat het beeld per etappeplaats transparant blijft. In alle gevallen geldt overigens: alleen verplichtingen aangaan als de financiering gedekt is!!

Naast dit punt is de knelpuntenlijst doorgelopen en hebben we als goede adviezen meegekregen:

  • Stel naast de knelpuntenlijst een actielijst op n.a.v. de projectmeetings
  • Start een onderzoek samen met de EOC om de situatie t.a.v. de benodigde verzekeringen om aansprakelijkheid af te dekken na te gaan