Het Fonds voor Cultuurparticipatie kan toegevoegd worden op de sponsoren-banner. Het toegezegde bedrag en de bijdrage van de LVBHB maken het mogelijk dat Marten Winters in iedere etappeplaats waar aan het kustwerk wordt gewerkt aanwezig zal zijn.

De communicatie naar de etappeplaatsen zal opgepakt worden door Greta van der Veen. Er zal een hele praktische ‘handleiding’ gemaakt worden voor de werkzaamheden. Zo weet straks iedere etappeplaats wat er t.a.v. dit onderdeel verwacht gaat worden.

Wat in ieder geval overal geldt: ga vooral op jacht naar bruikbare scheepsonderdelen  of bijvoorbeeld oude delen van een schip dat ooit gesloopt is. ‘Bruikbaar’ is iets al gauw  maar het moet wel een beetje passen in het profiel van het te bouwen stokanker. De steel en stok daarvan krijgen een gemiddelde diameter van ongeveer 50 cm; de vloeien en het kromme gedeelte zijn tussen 0,5 en 1 meter. De lengte van steel en stok wordt ongeveer 7 meter; de grootste breedte 5 meter. Door het anker een beetje schuin op te stellen kan het binnen de breedte van de dekschuit blijven (=4,65 m).

 

Omdat de groen geschilderde dekschuit bij nat weer superglad bleek (…….) hebben we het voor publiek toegankelijke gedeelte overschilderd met een berg schelpenzand door de loopdekverf. En meteen in de door de kunstenaar gewenste kleur: lichtgrijs. Dan komt het kunstwerk beter uit de verf……

 

Stroef, grijs en met een bannerframe waarin straks tekst en uitleg wordt gegeven